Meghatalmazás…

... TEL kód

Úgy gondolom, hogy mindkettőre nagy szükség van ahhoz, hogy tudjál ügyet intézni neten keresztül, valamint telefonon.

Meghatalmazás akkor, ha megbízol valakit, hogy a saját nevében intézzen el neked egy, vagy több ügyet a NAV-nál, TEL kódra pedig akkor, ha saját magad szeretnéd intézni a problémás ügyedet a NAV-nál telefonon.

1. Meghatalmazás

Vesszőparipám, hogy KELL meghatalmazás, ha megkérsz valakit, hogy segítsen a NAV-os, vagy egészségügyi ellátások igényléséhez, ha te nem tudod hogyan kell ezeket intézni. A könyvelők, adótanácsadók nap, mint nap csinálnak ilyet, általában tudjuk, hogy adott nyomtatványon milyen változások vannak.

 

Sok kolléga elkéri a TE ügyfélkapus felhasználónevedet, jelszavadat, azzal dolgozik!

NE ADD ODA!!!! Igen, tudom, vannak olyan feladatok, amiket csak a te adataiddal lehet elintézni, mert nincs hozzá meghatalmazás, DE erre van más megoldás, kicsit időigényes, de még mindig jobb, mint kiadni az ügyfélkapus adataidat. Ebben az esetben több megoldás is van, hogy ne tudjam meg a TE ALÁÍRÁSODAT, pl.:

  1. személyes találkozás, amikor TE írod be az “aláírásodat”,
  2. távoli asztali gép kapcsolat (Anydesk, Teamviewer),
  3. online megosztott képernyőn keresztül irányítalak, hová kattintsál, és látod mit kell csinálnod.

Ez utóbbi nagyon időigényes, mert míg elmagyarázom hová kattints, addig lehet 3x megcsinálnám, ezért a 2. pontot szoktam előnyben részesíteni, ha olyan feladat van, amihez nem elég a meghatalmazás.

 

Mindig elmondom, nem győzöm hangsúlyozni, az ügyfélkapus belépési adataid azok tulajdonképpen a TE aláírásod, te vállalsz felelősséget a beküldött bevallásért, nyomtatványért! Ha egy ellenőrzésre kerül sor, és a te nevedben adta be a könyvelő amit kell, akkor nem a könyvelőd fog menni, és fogja javítani, hanem te, illetve mehet a könyvelőd is, de akkor külön kell egy eseti meghatalmazás is.

 

Emberek vagyunk, mi könyvelők is, és bizony lehet, elrontjuk azt a bevallást. Előfordul. Ilyenkor, ha van hivatalos meghatalmazásunk, akkor rögtön tudunk intézkedni, HA van telefonos, úgynevezett TEL pin kódunk. Ezzel a saját kódunkkal tudjuk hívni a NAV-ot, és egyeztetni telefonon keresztül, nem kell neked rohangálni, hogy ki legyen javítva adott dolog. Ha egyéni vállalkozó vagy, akkor az ügyfélszolgálaton elmondják, hogy elektronikus ügyinézésre vagy kötelezett, tehát úgy kell intézned mindent.

Ha nincs könyvelőd, akkor te is intézheted telefonon az ügyeidet a NAV-nál, neked is lehet saját TEL kódod, amivel tudsz telefonon ügyintézni.

 

Ezek nem csak egyéni vállalkozóknak jó, ha meg van, hanem magánszemélyeknek is, alkalmazottaknak, mert bármikor lehet olyan ügyed, amit telefonon szeretnél elintézni.

Ha nem akarsz lemaradni a friss blog cikkekről, akkor KATTINTS IDE, és iratkozz fel a heti hírlevélre, ahol hetente 1-2x kapsz értesítést a friss írásokról, így nem maradsz le esetleg neked fontos információkról!

KONZULTÁCIÓ

Ha segítségre van szükséged, engem is kereshetsz, konzultációt a gombra kattintva tudsz megrendelni, 20-30-60 perces konzultációk közül válogathatsz!

A rendelés után tudsz időpontot foglalni, jelenleg hétfői és csütörtöki napokra tudsz keresni neked megfelelő időt.

Adótanácsadó, okleveles adószakértő…

Törvényi változások, adó optimalizálás...

Mivel foglalkozik az adótanácsadó?

Az adótanácsadó is követi a törvényi változásokat, az ügyintézések módosulását, tud tanácsot adni, az adó optimalizálás sem áll messze tőlünk, és még nagyon sok mindenben tudunk segíteni. 😉