Oldal kiválasztása

Előző blog cikkben írtam arról, hogy együttmüködési megállapodást kötöttünk az autokata rendszert üzemeltető céggel, mely szerint igazolt autokata külső tanácsadóként segítem munkájukat.

 

Az első hét tapasztalata

Az elmúlt héten megint úgy nézhetett ki, hogy eltűntem, de ez nem így van, háttérben nagyon sok mindenen dolgozom, ami nem látványos, viszont későbbiekben remélhetőleg hasznos lesz.

Ismerkedek az autokata rendszerrel, és folyamatosan „AHA” érzés kerít hatalmába. Rengeteg anyagot gyűjtöttek eddig is össze a KATA-s ügyfeleknek, melyet a „Tudásbázis”-ban osztanak meg mindenkivel, tehát nem csak az előfizetőiknek.

Sok szakmabeli azt mondja, hogy ez a rendszer támogatja azt az ismert szlogent, hogy „KATA-snak nem kell könyvelő”. Ez nagy tévedés! A mondat is, és az álláspont is.

Például az ÁFÁ-s vállalkozóknak kifejezetten ajánlja a könyvelő, szakember felkeresését. A bevétel nyilvántartás vezetését, ha a számlázó programját az adózó folyamatosan karbantartja, egyszerűen tudja követni. Külön kitér a különböző kötelezettségekre, mind-mind olyan, amire rá lehet keresni, és nem a könyvelő idejét veszi el a könyveléstől, érdemi munkától!

Hangsúlyozom, hogy vannak olyan kérdések, ahol kapnak választ az ügyfelek, de ha úgy gondoljuk, akkor könyvelő, tanácsadó felkeresése tanácsolt.

Az is gond szokott lenni, hogy a szakemberek az egy-egy kérdésre érkező ügyfelekkel nem tudnak érdemben foglalkozni, mert azt mondják – jogosan – hogy nem látják folyamatában a problémát, és ezért nem érzik azt, hogy felelősséggel tudnak jó választ adni. Az autokata rendszerbe a regisztrált ügyfelek könyvelőjüknek hozzáférést adhatnak a felülethez. A könyvelő így érdemben tud dolgozni az összegyűjtott anyaggal.

Van olyan része a rendszernek, ahol a nem regisztrált adózók is tudnak keresni, tudnak nyomtatványt kitölteni, kérdezni a felületen, ahol nem robot válaszol, hanem szakemberek. A regisztrált adózóknak a bevételi nyilvántartás, a kötelezettségekre figyelmeztetés és sok más mindent biztosítunk, minimális előfizetési díjért.

Konkrét tanácsadási lehetőséget is biztosítunk. Amikor egy-egy kérdés már nem fér bele az egyszerű válaszadás keretébe, akkor egy előre meghatározott díj megfizetése után lehetőség van megbeszélt időpontban a tanácsadásra.

A héten a „Tudásbázis”-ba írtam egy cikket, a KATA és alanyi mentes ÁFA keret közötti különbségről, melyet ITT talál.

 

Egyéb

Youtube csatorna

Heti hírlevél felíratkozás

A heti hírlevélben, hét elején összefoglalókat küldök az előző heti blog cikkekről, és a héten várhatóakról. Érdemes feliratkozni, mert így nem marad le egyetlen egy Önt érdeklő témáról sem.

Facebook zárt csoport illetve Facebook oldalam