Kiszervezés

4,5 éve jöttem el a NAV-tól, akkor lettem egyéni vállalkozó, illetve 1,5 éve alapítottam a KFT-met. Ez azt jelenti, hogy valamit fejlődtem, tehát most már két vállalkozást viszek szinte egyedül. Egyedül? Nem, nem egyedül!

Egyedül nem megy...

Mint minden kezdő vállalkozó úgy gondoltam, hogy na majd én mindent IS megcsinálok! Igen, pontosan azért, amiért sokan, rajtam kívül is így csinálják most, mert nem volt pénzem, illetve mindent IS sok kiadásnak tartottam.

Így is lehetett fejlődni, de nagyon lassan, és mindig mindent megakartam tanulni, utánajártam a neten, mert majd én megcsinálom! Rá kellett jönnöm, ha nem változtatok ezen a szemléleten, akkor a vállalkozás(ai)m meg fognak szünni, mert nem fogok fejlődni, belefásulok, és hiába tudom, hogy jó amit csinálok, de az egészségem is rámehet.

Rengeteg videót meghallgattam, tanítottak, hogy ne akarjak mindent egyedül csinálni, de még mindig bennem volt, hogy nincs rá pénzem. Ismerős élethelyzet?

A honlapomat idén nyárig egy volt főiskolai társam csinálta, sokat tanultam tőle is, tehát nem voltam egyedül, de mégis úgy éreztem, hogy valahol megálltunk, nem haladunk. Nem volt időm arra, hogy azokat megcsináljam, amiket kért, javasolt, mert én inkább a saját szakmámmal akartam foglalkozni. Így szépen, közös megegyezéssel elköszöntünk egymástól.

Ahogy ez az elköszönés megtörtént 4 év után, akkor jött velem szembe egy hirdetése egy marketinggel foglalkozó társaságnak. Veszteni valóm nem volt, így megkerestem őket, meghallgattam az ajánlatukat, és elkezdtünk együtt dolgozni.

Marketing-, illetve sales szakemberek mindig azzal fárasztottak, hogy állapítsam meg a célközönségemet, ezzel a végére már ki lehetett kergetni a világból. Oké, igazuk van, de nem az én szakmám, nem tudom hogyan kellene meghatároznom, nem is érdekelt, csinálja meg helyettem valaki, mert nem értek hozzá!

3. hónapja dolgozom az új marketinges csapattal, és rájöttem, hogy ez ugyanolyan SZAKMA, mint a könyvelés, adótanácsadás! Nagyon összetett, nekem kínai, legalább annyira, mint nekik, neked az adózás. 😉

A célközönséget nem nekem kellett megkeresnem, máris egy jó pont nekik! Kaptam egy excel táblát, ki kellett töltenem, mert azért némi támpont kellett a jó kereséshez, és 6 napja elindítottuk az első közös kampányunk hirdetését (lehet már te is találkoztál vele). Teljesen más megközelítéssel megyünk most. Én elkezdtem élvezni, hogy nem nekem kell ezzel foglalkoznom, agyalnom, hanem azon gondolkozhatok, gondolkozhatunk közösen, hogy mi az én szakértői teendőm a jövőben. Imádom!
És nem, nem lett sokkal több pénzem erre az elhatározásra! De rájöttem, hogy ha olyannal foglalkozom, ami elveszi az időmet a tényleges munkától, akkor nem is lesz.

 

A könyvelés is kiszervezhető?

Igen!

Csak nem azt szokták mondani, hogy kiszervezed a könyvelőnek a könyvelési, adózási feladatokat, hanem egyszerűen könyvelőt keresel! Ez is egy munkafolyamat kiszervezés!

Amikor egy-egy egyéni vállalkozó bajba kerül, és rájön, hogy mégiscsak kellene egy szakember, aki tudja, hogy mit kell csinálni, meg szoktam kérdezni, hogy eddig miért nem keresett, miért nem volt könyvelője.

Kivétel nélkül az a válasz, hogy

  • nem volt rá pénzem
  • azt hittem mindent megtalálom a neten, és megoldom
  • nem tudtam, hogy a NAV ügyfélszolgálatán az egyéni vállalkozóknak a bevallásokat nem csinálják meg, illetve nem segítenek.

A marketinges hasonlatomat nem véletlenül írtam az előző részben. A könyvelés, adótanácsadás szakmával ugyanaz a helyzet, mint a marketingessel, coach-csal és sorolhatnám a szakmákat. NINCS olyan ember, aki MINDENHEZ ért! És miért veszed el a szakmádtól az idődet olyanért, amihez sokkal többet kell keresgélned, az időd megy vele csak, és az idegeid sinylik meg!

Sokat gondolkoztam, hogyan tudnék szakmai segítséget nyújtani úgy, hogy neked és nekem is megérje! 😉

Első lépésként összeállítottam egy INGYENES cheklistát amit elsősorban egyéni vállalkozást indítóknak állítottam össze, de már egyéni vállalkozó is hasznát veszi, mert gyorsan át tudja nézni, mindent megcsinált-e kezdéskor.

Második lépésként, a cheklist letöltése után egy 15 perces villám konzultáción tudunk egyeztetni, hogy én miben tudok, tudnék segíteni neked.

Ez a 2 lépés INGYENES! A segítség pedig nem feltételnül az lesz, hogy válassz engem könyvelőnek (persze ez sem kizárt 😊), de van egy másik szolgáltatásom is, amiről szívesen beszélgetnék veled!

 

Szeretnék segíteni, utat mutatni Neked is, hogy ha van valami jó vállalkozási ötleted, akkor ne félj megvalósítani!

Van ötleted? Valósítsd meg!

Anyasági ellátásban részesülsz, szeretnéd kipróbálni milyen vállalkozni? Valósítsd meg!

 

KONZULTÁCIÓ

Ha segítségre van szükséged, engem is kereshetsz, konzultációt a gombra kattintva tudsz megrendelni, 20 vagy 45 perces konzultációkat illetve biankós időpontot jelölhetsz meg!

A rendelés után tudsz időpontot foglalni (hétfő, szerda, péntek, és 2 hetente szombat délelőtt).

Adótanácsadó, okleveles adószakértő…

Törvényi változások, adó optimalizálás...

Mivel foglalkozik az adótanácsadó?

Az adótanácsadó is követi a törvényi változásokat, az ügyintézések módosulását, tud tanácsot adni, az adó optimalizálás sem áll messze tőlünk, és még nagyon sok mindenben tudunk segíteni. 😉