Időpont foglaló rendszer kell vagy nem kell egy szolgáltatásnál? Nem a szépészeti szolgáltatásra gondolok, hanem például tanácsadóként, könyvelőként, vagy bármilyen segítő szolgáltatás, olyan, mint az orvoshoz. Sokan azt mondják, hogy a hagyományos naptárt szeretik, azt forgatják, abban tudnak eligazodni, ez is egy érv.

Én inkább online oldok meg elég sok mindent, pl.:

  • időpont foglalás hivatalba,
  • orvoshoz ha van online foglaló rendszer biztos, hogy azt veszem igénybe,
  • banki ügyintézéshez, stb…

Fodrászomhoz, kozmetikusomhoz például van egy messenger csoportunk, és ott egyeztetek velük. Valahol ez is online, de mégsem az igazi, pedig nagyon szeretek velük beszélgetni, viccelődni, de azért éjjel nem tudok időpontot foglalni. 🙂

 

Időpont foglalás menete

Én találtam most egy időpont foglaló rendszert a vállalkozásomhoz, ami kezd a szívemhez nőni, nagyon, elmondom miért.

Telefonon felhívott egy ügyfelem, időpontot egyeztettünk, ez ugye még nem az igazi, mert 2x kellett telefonon beszélnünk, mert elsőre épp másnak adtam tanácsot, nem tudtam rögtön neki időpontot adni. Ha ismerte volna, tudta volna, hol találja meg a rendszeremet, rögtön saját maga tudott volna időpontot foglalni. Nézzük meg, hogy is működik, miért szeretném, ha az ügyfeleim használnák, megismernék.

  • Regisztrálhat egy fiókot, ami azért jó, mert a fiók egységes belépést tesz lehetővé mindenhol, ahol a szolgáltató által biztosított online időpontfoglalási platformot használják. Ráadásul, amikor visszatér esetleg az én szolgáltatásomra, akkor már nem kell újból beírni adatkat, hanem a regisztrált fiók segítségével gyorsabban léphet kapcsolatba velem.
  • Az ügyfél (a leendő is) a foglaló rendszeren kiválasztja melyik szolgáltatásomat szeretné igénybevenni, ott van az ára is, nem árulok zsákbamacskát.
  • Választhat, hogy online tanácsadást szeretne vagy személyesen találkozna velem a megadott irodában, időpontban.
  • Ha kiválasztotta a szolgáltatást, akkor válogathat a szabad időpontok közül.
  • Időpont választás után adat bekérés következik, ha nincs regisztrált fiók, ahol telefonszámot, nevet és email címet kell megadni vagy ha regisztrált, akkor a fiókkal bejelentkezik.
  • Ezután már csak vissza kell igazolnom, hogy fogadtam a megkeresést, és várom a kedves ügyfelet.

Ebből látszik, hogy én csak az utolsó pontnál kapcsolódtam be a foglalásba, és nem kellett többször telefonálni, esetleg nekem többször mondani, hogy majd visszahívom, mert épp megint nem jókor hívott!

 

Mit tud még az időpont foglaló rendszerem?

….és amiért ezt mind leírtam. Az említett ügyfelemnek én adtam ugyan az időpontot, de amikor lefoglaltam neki a helyet, akkor beírtam a telefonszámát. A telefonszámra a találkozónk előtt 24 órával küldött a rendszer automatikusan egy értesítést, hogy várom a megbeszélt időben. Ha emailt is beírtam volna, akkor úgy van beállítva, hogy 48 órával előbb megy az emlékeztető mail. Ez egy kedves figyelmeztetés, melynek üzenete, hogy „Várlak, fontos vagy számomra!” (és nem feltétlen azért, mert fizetsz. 😉 ). Az ügyfél csak annyit mondott a megbeszélés végén, hogy nagyon köszöni az sms-t, mert így olyan érzése volt, hogy tényleg őérte vagyok, és figyelek rá!

Szóval egy szó, mint száz: kérem (leendő) ügyfeleim kezdjék, kezdjétek el használni, és foglaljatok online időpontot hozzám! Szerintem aki szolgáltató is, gondolkozzon el rajta, mit segíthet neki egy ilyen lehetőség! Nem kell pont ezt használni, amit én, van másik, ami esetleg még jobban tetszik, nekem speciel most ez a number 1.