A hivatalok a sima e-mailekre csak általánosságban válaszolnak többnyire, ha konkrét ügyet szeretnénk intézni, akkor ügyfélkapus felhasználónévvel, jelszóval kell rendelkeznünk, és a hivatalok rögtön megnyílnak előttünk elektronikusan is! 🙂
Megint arról van szó, hogy személyesen nyitottam ügyfélkaput, akkor azonosítottam magam, hogy azzal a felhasználónévvel, személyes adataimmal én fogok elektronikusan ügyet intézni!
Például ha nyilatkozni kell egy ügyben, nem kell szaladni ügyfélszolgálatra, nem kell postán levelezni, este mikor már minden bezárt, leülök, megírom a levelemet, és elküldöm. Sajnos azt nem tudom garantálni, hogy épp amikor leül az ügyfél a gépe elé, épp működik is a rendszer, de ha működik, akkor nagyon jó az elképzelés.
A felület elérhetősége: e-papír
Belépés után a felületen értelemszerűen ki kell tölteni az adatokat, és pár mondatban meg kell írni a levelet, olyan, mintha e-mailt írnánk, de mégsem, mert erre a levélre válaszolva remélhetőleg csak az illetékes fogja látni a választ.