Elsősorban magánszemélyeknek írom blog cikkeimet, ezért úgy gondolom, ez a bejegyzés is hozzájuk szól, mert a legnépszerűbb vállalkozási forma jelenleg a KATA és sokan gondolkoznak azon, kellene valamit változtatni, vállalkozni.
A kérdésre a válaszom, IGEN. Aztán ha tovább gondolkozom, rájövök nem ennyire fekete és fehér ez a kérdés kör.
IGEN kell, ha
– semmi adózási, könyvelési ismerete nincs, és nem akarja az idejét a jogszabályok bujására pazarolni, hanem inkább a munkáját végezné,
– ha nem egyéni vállalkozó, hanem katás BT a vállalkozás,
– inkább a szakembernek fizet, mint a hatóságoknak.
NEM kell, ha
– van egy kis ismerete adózás, ügyintézés terén és bátran kezeli az ügyfélkapus felületet,
– nincs alkalmazottja, nem szünetelteti a vállalkozást, és nem beteges,
– nem ÁFA-s, és nem szolgáltat, értékesít külföldre.
Hirtelen ezek az érvek, ellenérvek jutottak eszembe, de a gyakorlatban ennél sokkal több dolog van, amire érdemes odafigyelni!
A könyvelőknek nincs kapacitásuk alkalmi ugrásra, hogy készen álljanak alkalmanként, azonnal, minimális összegért. Aki úgy gondolja, hogy nem kell könyvelő, gondolja át nagyon, hogy ha mégis úgy adódik, hogy sürgősen kell, lehet nem lesz kéznél senki, illetve nem havi díjat fog felszámolni, hanem tanácsadási díjat!
Az évvégi bevallást sem lehet elvárni, hogy 1, azaz egy havi díjért készítse el! “csak” 1 számot kell beírnia, hát azért az egy számért nem kell fizetni, annak aki így gondolkozik, megspórolhat sok ezret, írja be saját maga! 😉
És hatalmas tévedés, a “neked csak 3 gombnyomás” gondolat. Egyszer egy kezdő katassal beszélgettem fél órát, rengeteg gombnyomást csinált meg, míg eljutottunk a fele elintézni való dolgáig. Mert akkor nem beszéltünk még kamaráról, önkormányzatról, és egy csomó másról.
Ezt az örök dilemmát mindenkinek magának kell eldöntenie, kinek mi éri meg!