Örök kérdés…
... kell vagy nem kell könyvelő?
Mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy kell vagy sem, vagy egy asszisztenst kér meg segítségre.
Nem fogok kiállni egyik mellett sem, viszont azt mindenkinek el kell fogadnia, hogy a könyvelő NEM ASSZISZTENS, illetve TITKÁRNŐ. Mindkettő külön szakma, tevékenység.
Mai cikkemben egy tanulságos esetet írok le, a napokban történt meg velem, illetve az ügyféllel. Megértettem ezáltal, hogy mi lehet a gond, és a következő hetekben azon fogok gondolkozni, hogy tudnám ezt megoldani mindkét fél megelégedésére!
A történet még májusban kezdődött, a legnagyobb bevallási kaotikus időszakban, amikor egy könyvelő sem a kedves oldalát mutatja meg, illetve próbálja, de nem mindig sikerül. Ez történt velem is, bevallom.
Ügyfelem, akivel egyébként teljesen normális a munka kapcsolatunk megkeresett, hogy egy hozzátartozójának kell ez meg az, eddig is segítettem, belefért az ügyfél díjába. Az ügyfélnek is voltak gondjai, ő sem volt topon, szóval kicsit egymásnak feszültünk, csupán csak azért, mert ő úgy gondolta, hogy ez nekem csak egy gombnyomás. (Hú, de nem szeretem ezt a “neked csak egy gombnyomás” felütést. 😐 )
Amit kért, ahhoz be kellett adnom a NAV-hoz pár bevallást, ki-és bejelentést, és nem mellesleg gyorsan jelezni, mennyit kell befizetni még az államkasszába, hogy megkaphassa az adott igazolást. Ez, május 22-én nem kicsit idegesített, főleg, hogy leállt ugye a NAV rendszere is, így 23-án éjjel, már alig látva megcsináltam, és 2 nap múlva meg volt az igazolás.
Amikor az igazolást megkaptuk, akkor néztem, jöttem rá úgy valójában, hogy te jó ég, ha nem adom be ezeket a kötelező köröket, akkor az ügyfél hozzátartozójának még most kellene pótolnia a beadandókat, és még pár napig nem lett volna igazolásuk.
Ezzel lezártuk ezt a részét, tovább folyt az életünk, tette mindenki a dolgát, egészen tegnapelőttig, amikor is telefonáltak a NAV-tól, hogy ezt és ezt adjam be, mert ezek elmaradtak. Mély csend részemről, aztán amikor szóhoz jutottam, megkérdeztem hogy mit rontottam el májusban, válasz semmit, csillagos ötöst kapok😍👌de voltak változások most júliusban az ügyfelem hozzátartozójánál, arról is kellenének nyomtatványok. Persze ezekről én nem tudtam, mert miért is kellene tudnom, nem vagyok a könyvelője, nem vagyok az asszisztense.
Természetesen beadtam, és jeleztem az ügyfélnek, hogy oké, oké, de erről is tudnom kellett volna. Válasz: nem tudtuk, hogy erről is szólnunk kellett volna, a hozzátartozó is egyéni vállalkozó, ezért kellett plusz köröket futni.
- biztosítotti bejelentések
- járulék bevallások, és
- befizettetni a járulékokat.
KONZULTÁCIÓ
Ha nincs könyvelőd, akkor egy konzultációra keress könyvelőt, adótanácsadót, nézzétek át a lehetőségeket, és ha kell, változtass!
Sőt, ha az adminisztációban is el kelne egy kis segítség, abban is tudunk segíteni!
Átalányadózóként már nem nagyon tudsz változtatni idén, de érdemes átgondolni a lehetőségeket, hogy tudd mire számíthatsz, hogy készülj a jövőre.
Ha segítségre van szükséged, engem is kereshetsz, konzultációt a gombra kattintva tudsz megrendelni, 20-30-60 perces konzultációk közül válogathatsz!
A rendelés után tudsz időpontot foglalni, jelenleg hétfői és csütörtöki napokra tudsz keresni neked megfelelő időt.
Adótanácsadó, okleveles adószakértő…
Törvényi változások, adó optimalizálás...
Mivel foglalkozik az adótanácsadó?
Az adótanácsadó is követi a törvényi változásokat, az ügyintézések módosulását, tud tanácsot adni, az adó optimalizálás sem áll messze tőlünk, és még nagyon sok mindenben tudunk segíteni. 😉