Gyűjtsük össze…

...hogyan készülj fel a bevallásra!

A negyedéves járulék bevallás sokak számára bonyolult folyamat lehet, különösen, ha maga készíti el, mert nincs könyvelő, akinek feladata az elkészítése vagy segítene.
Az első lépés, hogy tisztában legyél a járulék bevallás elemeivel és a szükséges adatokkal. Ez magában foglalja a bevétel-jövedelem fogalmát, a levont járulékok, értelmezését is és még sok minden mást.
Fontos, hogy tudd mit és mikor lehet elszámolni, mire kell figyelni különböző esetekben!
A könyvelők, adótanácsadók tudják ezeket, ezért is mondják, hogy ez már nem a KATA kora, amikor tényleg elég volt havonta fizetni, és évvégén beadni a bevallást.

Nézzünk példákat milyen esetek lehetnek!

Szünetelés

Amennyiben az adott negyedév során üzletileg szüneteltél, ez befolyásolhatja a bevallás folyamatát. Szünetelés esetén akkor kell benyújtani a járulék bevallást átalányadózóként, ha negyedév közben kezdted a szünetelést,azaz jelezni kell, hogy nincs járulékfizetési kötelezettség.

Fontos 2024. január 1-től, hogy ha főállású egyéni vállalkozó vagy, akkor

  • figyelni kell, mikor kezded a szüneteltetést,
  • hogyan számolod el a járulék bevallásban.

Adótanácsadóként a workshopon segítek megérteni az új szabályokat!

Negyedéven belül változott a főállású és mellékállású jogviszonyod?

Előfordulhat, hogy áprilisban még főállású egyéni vállalkozó voltál, de májustól másodállású lettél, de a fordítottja is lehetséges. Ha egy-egy jogviszony egész hónapban fennállt, akkor viszonylag egyszerű a helyzet, de ha hónap közben van a váltás, akkor már jobban kell figyelni!

Mondhatod, hogy összeadni, kivonni, szorozni, nem egy nagy dolog! Igazad van!

Azt is mondhatod, hogy azt mondták egyszerű megcsinálni a bevallást, és majd egy olcsó szoftver megoldja a gondot! Hát ha az lenne, akkor a könyvelők, és én sem intenénk óvatosságra ez ügyben!

Adótanácsadóként erről is beszélek a workshopon!

 

Miért hallgass rám?

2010-es években a NAV ügyfélszolgálatán dolgoztam, 2020-tól pedig az egyéni vállalkozóknak segítek, tehát gyakorlatban ismerem a problémákat, mik szoktak a kérdések lenni. Sokszor mondják az ügyfelek, hogy olyanokról is kérdezek, beszélek, amikre ők nem is gondoltak! 😊

Az ügyfélszolgálaton is tudtam úgy visszakérdezni, hogy az ügyfél csak annyit mondott, hogy “na, erre nem is gondoltam”, vagy “de jó, hogy mondja, így másként kell gondolkoznom az ügy megoldásán”.

És ez azért van így, mert napi szinten találkozom a problémával, így van időm utána nézni, gondolkozni a megoldáson! És, igen, a könyvelők is ezért mondják, hogy kell a könyvelő. Én meg azt mondom, hogy szakember kell, ajánlott, aki lehet akár könyvelő, vagy adótanácsadó, vagy egyszerre mindkettő.

Könyvelők azért szeretik hangoztatni, hogy legyen rendszeresen könyvelőd, mert úgy sokkal könnyebb követni, tudni, mi történik a vállalkozásodban, mire kell figyelni! Én is ezért szeretem ezt a formát, de nem utasítom el azt sem, ha valaki nem így gondolja, és csak eseti segítség miatt keres meg, vagy jön el a workshopra.

A workshop kb. 2 órás lesz és videó felvétel készül róla, melyet minden résztvevő megkap!

FONTOS! NEM könyvelni tanulsz meg itt, hanem a KÖTELEZETTSÉGED teljesítésében segítek!

Érdekel hogyan segítek? Kattints a gombra, és olvass bővebben róla!

Szeretnék segíteni, utat mutatni Neked is, hogy ha van valami jó vállalkozási ötleted, akkor ne félj megvalósítani!

Van ötleted? Valósítsd meg!

Anyasági ellátásban részesülsz, szeretnéd kipróbálni milyen vállalkozni? Valósítsd meg!

Ha vállalkozás indításkor vagy már egyéni vállalkozóként elakadásod van, akkor állok rendelkezésedre! 20-30-60 perces konzultációk közül tudsz válogatni!

 

KONZULTÁCIÓ

Ha segítségre van szükséged, engem is kereshetsz, konzultációt a gombra kattintva tudsz megrendelni, 20-30-60 perces konzultációk közül válogathatsz!

A rendelés után tudsz időpontot foglalni, jelenleg hétfői és csütörtöki napokra tudsz keresni neked megfelelő időt.

Adótanácsadó, okleveles adószakértő…

Törvényi változások, adó optimalizálás...

Mivel foglalkozik az adótanácsadó?

Az adótanácsadó is követi a törvényi változásokat, az ügyintézések módosulását, tud tanácsot adni, az adó optimalizálás sem áll messze tőlünk, és még nagyon sok mindenben tudunk segíteni. 😉